SSブログ

オリンピックとQueenの曲 [洋楽]

北京オリンピック中継.jpg

I watch the Beijing Olympic Games everyday. As there is only an hour time difference, they give us relay broadcasting except midnight, I' m not worried about lack of sleep. But I had a surprise when I watched the table tennis games and wrestling games. In the intervals between a game and another game, they broadcast We Will Rock You by Queen. Amazing! In China! I think Chinese people also listen to Queen songs, but I didn't expect that they play Queen songs in the Olympic venues, which is broadcasting all over the world, and the audience clap their hands together IN CHINA!
Freddie Mercury died of AIDS in 1991, a year before the Barcelona Olympic Games. His song "Barcelona" was played a lot around the venues in 1992. It was quite natural bacause it had passed only a year since he died, both England and Spain are in the Europe, and the name of the song is the same with the place. There were no questions.
But the place where the Olympic Games are held now is China, which is communism. I have strange feeling when I listen to their songs via my old -fashioned television. They broadcast Queen songs all over the world and we listen to them at the same time. I'm deeply moved as a Queen fan.

毎日、なんだかんだ言いながらもオリンピックを見ています。時差があまり無いので、夜中の中継が無く、睡眠不足になる心配が無い事も嬉しいですが、先日の卓球や今日のレスリングを見ていて驚いた事があります。Queen の We Will Rock You が、試合の合間に流れるんです。えぇ~っ?中国でですよ?いや、中国でもQueenは聴かれているとは思いますけど、全世界に中継されるオリンピックの会場で流され、観衆がそれに合わせて手拍子する。中国で!
1992年のバルセロナオリンピックの前の年、1991年にFreddie はエイズで他界しましたが、彼の曲「バルセロナ」は、オリンピック会場でも、良く流されていました。亡くなった翌年でしたし、イギリスもスペインも同じヨーロッパだし、曲名もピッタリのバルセロナでしたから、そう不思議ではなかったけど。
今回は中国とは関係ない曲だし、開催国が共産主義の中国だし、流れるたびに不思議な驚きを感じます。Queenの曲が全世界に一斉に流れる。あぁ、Queenファンは感無量です。
nice!(5)  コメント(6)  トラックバック(0) 
共通テーマ:音楽

nice! 5

コメント 6

チュウミツメロディー

あぁ、確かに不思議な光景ですね
表彰式のメダルを運ぶ
チャイナドレス姿の女性しか見てなくて
気づきませんでした orz
by チュウミツメロディー (2008-08-20 14:04) 

親知らず

>チュウミツメロディーさん
あはは。男と女では同じテレビでも見る所が違うんですね。
私はチャイナドレスの女性は余り見ていませんでした~。
今度ドレスもしっかり見てみます。

>xml_xslさん
nice! ありがとうございます。
by 親知らず (2008-08-20 18:23) 

freedom

確かにこの曲流れていましたね。自分も気づきました。女子レスリングでも流れていた気がします。
でもこの曲、中国だから、もしかしたら

We will LOCK you かもしれません。 

分離独立派は「閉じ込めてやる」という党指導部の強い意向が反映されていたりして。

by freedom (2008-08-20 19:30) 

親知らず

>freedomさん
We Will Lock You! …こ、怖い!
有り得る話だけに怖すぎます。
by 親知らず (2008-08-21 00:43) 

manekiuri

中国人だってクイーンは好きさ!
・・・中国人がみんな悪いわけじゃないよね。。。
なんだろね、中国って・・・(汗)
by manekiuri (2008-08-21 12:05) 

親知らず

>manekiuriさん
餃子事件、聖火に対する異常なまでの厳戒態勢、天安門広場のそばの古家の強制撤去、張りぼてのビル(シースルーのエレベーター付き)、CGの花火、口パクの歌声、良い部分も持っているのに、何故こんな事が起こるんでしょう…。中華料理は大好きなのに、中国の事をほとんど知らないみたいです。
by 親知らず (2008-08-21 19:56) 

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:[必須]
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0