SSブログ

秋の花 [自然]

オレンジコスモス3(縮小版).jpgピンクコスモス1(縮小版).jpg

This morning, I went to the tennis school to take the lesson that I couldn't attend because of my child's sports day. The day before yesterday, I also took another lesson that I couldn't attend because of the announcement for the soft ball game, and took 2 lessons straight. Yesterday, there were new machines in Curves, which inspired me to work out harder. And I let my heart beat up to130. I exercise everyday, but my body remains the same. I guess my fat is like a fixed deposit, which isn't easy to withdraw, having a quite high interest, and never falls below the capital. My low risk & high return fat never goes bankrupt even though The Lehman Brothers did.
On my way home I found orange and pink cosmoses, which tell me the autumn has come.

今日の午前中にテニススクールに行って来た。先週体育祭でレッスンを休んだ分の振り替え受講です。一昨日は先々週ウグイス嬢の為に休んだ分の振り替えで2レッスン連続、昨日はCurvesに新しいマシンが入っていたので張り切って心拍数を130まで上げてみた。(- -;)=3 そして今日も運動に励む。しかしなかなかググーッとは痩せない。きっと私の腹回りは定期預金。すぐにはおろせないし、利回りは高いし元金は絶対に割れないローリスクハイリターン。リーマンブラザースがひっくり返っても私の腹は安泰。(T 。T)
帰り道、コスモスを見つけた。秋ですね~。
タグ:コスモス
nice!(11)  コメント(13)  トラックバック(0) 
共通テーマ:日記・雑感

nice! 11

コメント 13

じむ員

定期預金の譬え!nice!ですー^^/
ワタシもそろそろ本気でダイエット!の秋だなぁ^^;
by じむ員 (2008-09-23 21:23) 

freedom

Lehman Brothers filed for Chapter 11.
そう、リーマンは連邦倒産法第11章に基づく会社更生法を申請しましたが、個人の健康管理は短時間で劇的な方法をとれません。気長に継続的にいきましょう。
by freedom (2008-09-23 22:48) 

manekiuri

夏の間にやせておこうと・・・おもっていたのに・・・
気がつけば、秋ですね。
秋はやせるの無理。笑
by manekiuri (2008-09-23 23:23) 

palette

こんな安全な定期預金、私もしたい〜!
もちろん脂肪でなくお金で。
by palette (2008-09-24 09:12) 

チュウミツメロディー

いまなんか朝バナナ ダイエットなるものが
流行ってるみたいですね
僕もちょっとやってみようかな
by チュウミツメロディー (2008-09-24 11:36) 

ヤヨ

ちょうどうちにも今コスモスが飾ってあります。
秋がきた~って気持ちになる花ですよね。
っと、黒猫しっぽの宅急便車が暴走してきた!爆
by ヤヨ (2008-09-24 13:48) 

ちぃ

心拍数みながら運動するほうが効率よいみたいですね~
あたしも自転車乗るとき、心拍計つけて走りたいんだけど
自転車用のやつって、5万円以上するんです・・・
しばらく買えない・・・
コスモス、最近みてないなぁ~
都内でも咲いてるとこあるのかなぁ~?
by ちぃ (2008-09-24 23:38) 

親知らず

>じむ員さん
首から鎖骨にかけては、痩せなくて良いのにだんだんシワっぽくなります。
ここは多分普通預金なのね。
腹回りは本当に減らすのは大変です。腹だけに複利?…なんちゃって~。

>freedomさん
そう、気長にいきますよ。少しずつでも前進していればOKですよね?

>manekiuriさん
ブログの写真で見る限り、manekiuriさんは痩せる必要も無いのでは?

>paletteさん
良いですね~。私も利息で暮らしたいです。

>チュウミツメロディーさん
チュウミツメロディーさんも、この前カメラがひっくり返って一瞬写った感じでは
ダイエットの必要なしですよ!

>ヤヨさん
私クロネコヤマトが好きなので、ブログパーツを貼ってみたんですけど
邪魔しすぎですよね~?多分じきに剥がしちゃうと思います。
コスモス、秋っぽいですよね~。私は結構好きです。

>ちぃさん
時々心拍数を測りながら自分でペースを変えます。
コスモスねぇ。三ツ池公園とかどうですか?

>xml_xslさん、くらいふさん
nice! ありがとうございます。
by 親知らず (2008-09-25 01:09) 

親知らず

>エイジさん
nice! ありがとうございます。
by 親知らず (2008-09-25 12:20) 

みー

Talking about cosmoses, I remember when I was in elementary school. The back yard of the school was filled with thousands of cosmoses in fall and we played hide-and-seek there. Good old days.
by みー (2008-09-26 01:58) 

親知らず

>みーちゃん
The back yard filled with thousands of cosmoses sounds like fancy. Does the back yard still remain the same? I'd like to go there.
by 親知らず (2008-09-26 12:07) 

みー

Unfortunately, the school was closed down when I graduated. It had less than 100 pupils in all. The buildings and yards no longer exist except in my memories.
by みー (2008-09-28 01:11) 

親知らず

>みーちゃん
Oh, it's a pitty. Then you should cherish the beautiful scene.
by 親知らず (2008-09-28 13:48) 

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:[必須]
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0